[openstandaarden] Hoi iedereen!

TaXaN TaXaN at kotnet.org
Wed Jun 26 20:31:03 CEST 2002

wim deprez wrote:

> zodra de tijd er is, zal ik zeker een kijkje nemen. maar waarom mij om Peru
> zorgen maken, als het hier in Belgie al zo een soep is?

In Peru is het juist geen soep (ttz, het gaan waarschijnlijk geen soep
worden), dat is de clou van dat artikel. Een volksvertegenwoordiger daar
is bezig met het uitwerken van het overheidsbeleid inzake verstrekken van
informatie. Hij ijvert logischerwijze voor het gebruik van open
standaarden en haalt daar ook het gebruik van open source software aan.
Een Microsoftvertegenwoordiger had lucht gekregen van zijn plannen en had
  hem een brief geschreven met daarin een hele uitleg over waarom
Microsoftprodukten het best geschikt zouden zijn. Hij heeft daar dan een
prachtig antwoord op geschreven die heel die brief stuk voor stuk
weerlegde en zelfs op tegenstrijdigheden wees. Aangename lectuur.
De discussie ging misschien wat meer over het gebruik van open source
software maar ook open standaarden komen aan bod.
Onze overheid zou hier een goed voorbeeld aan kunnen nemen.

> Wat ik trouwens ook ben vergeten, is een overzichtelijke lijst van open
> standaarden, of dat is misschien beter iets voor op een site. Ik twijfel er
> niet aan dat jullie zo wel een lijstje zullen hebben liggen ;)

Er staat op de site gelinkt naar een pagina met een lijst
(http://bram.be/formaten.html). Net als alles is het nog maar voorlopig
maar aanvullingen/verbeteringen zijn zeker welkom.

> PS: toffe afsluiter TaXaN!!!

Tja, ik zat tot gisteren in hetzelfde schuitje :)

--
TaXaN

|-<[       ICQ: 0xA395A3        PGP key ID:0x448BC5DD       ]>-|
|-<[   There are 10 kinds of people, those who understand   ]>-|
|-<[              binary and those who don't.               ]>-|