[openstandaarden] argumenten gevraagd om geen flash te gebruiken.

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Sat Jun 29 13:33:53 CEST 2002

On Sat, 29 Jun 2002, Frederik Dewanckele wrote:

> Ik volg nu een avondcursus voor webmaster in het vormingsinstituut te Ieper.
> Nu moet ik voor m'n eindwerk een website maken met vanalles erin . Er moet
> dus ook flash inzitten :-( .  Ik zoek nu dus enkele argumenten om geen flash
> te gebruiken want ik moet mijn eindwerk dus ook verdedigen over heel de groep
>   Ik zou dus (toch) een flash intro maken dat ik dan nadien weer verwijder
> van m'n site. En ik zou die flash intro maken met al de argumenten op een
> rijtje gezet die niet goed zijn aan flash . Waarom je het niet mag gebruiken.

> [...]
1. Flash is grafisch, dus slechtzienden, blinden en tekst-browsers
   hebben er niet veel aan.
2. Flash is geen onderdeel van welke officiele webstandaard dan ook.
3. Wat is de toegevoegde waarde? Buiten een eenmalige indruk van
   `flashy-ness', die na de tweede keer bezoek aan een website meer ergert
   dan aantrekt.
4. Het verstoppen van URLs in een flash-filmpje maakt het onmogelijk
   om directe links aan anderen door te spelen of te bookmarken, en je
   verplicht dus mensen om telkens de hele klik-sequentie naar een
   bepaald doel te herhalen.

Herman

--
K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://www.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc>  +32 16 322480