[openstandaarden] Overschakeling Word -> PDF in de RUG-FTW

ZipKid stefan at zipkid.com
Sun May 12 13:01:42 CEST 2002

On Sat, May 11, 2002 at 09:45:22PM +0200, William Windels wrote:
> Hoi allemaal
>
> Weet er  misschien iemand de website van het tijdschrift c't zoals
> hieronder vermeld?
>
> IK heb horen vertellen dat dit wel een interessant tijdschrift is en ik
> zou er dus graag eens wat uit lezen.
>
> IK heb er over zitten nadenken om eens een mailke te sturen naar bekende
> en populaire week- en eventueel dagbladen om te vragen of ze het niet
> zouden zien ziten om een (betalend) abonnement van hun tijdschrift per
> e-mail beschikbaar te stellen.
>
> Voor mij, en met mij werschijnlijk ook vele anderen, zou dit alleszinds
> [...]

Hallo ,

	Willy, dat lijkt mij inderdaad een interessant project.
	Dit is inderdaad geet "taak" van OpenStandaarden zoals looksaus
	zegt, maar als organisatie steun geven vind ik zeker goed. Dit zal
	de vraag van Willy veel meer gewicht geven bij de betrokken personen
	en hem een betere slaagkans geven. Tenslotte is het toch "de
	beschikbare informatie in een open formaat beschikbaar stellen" wat
	gevraagd word.

	Ik denk ook dat een gewone asci file met de teksten van de artikelen
	voldoende moet zijn. De foto's zijn voor blinden toch niet echt
	nuttig dus is pdf hier niet vereist. Mijns inziens moeten de
	uitgevers niet vrezen voor piraterij...

	En zoals Willy (wonka dus) zei mag dat eventueel betalend, een soort
	speciaal abonnemen. Dat zou een goede promo zijn voor die uitgevers
	"Speciale blinden-abonnementen beschikbaar". Daardoor krijgen ze
	weer een beter imago :)

	Ik denk dus dat je dat onderzoekje wel es kan starten en dat OS er
	voordeel bij heeft dit soort initiatieven, al dan niet actief, te
	steunen.

	ZipKid

--
   Stefan - ZipKid - Goethals