[openstandaarden] Overschakeling Word -> PDF in de RUG-FTW

Tijl Vercaemer tvercaem at eduserv.rug.ac.be
Sun May 12 14:54:19 CEST 2002

On Sun, 12 May 2002, ZipKid wrote:

> 	En zoals Willy (wonka dus) zei mag dat eventueel betalend, een soort
> 	speciaal abonnemen. Dat zou een goede promo zijn voor die uitgevers
> 	"Speciale blinden-abonnementen beschikbaar". Daardoor krijgen ze
> 	weer een beter imago :)

De financieel ekonomische tijd doet dat al, elke dag krijg je (als je
abonee bent) een overzicht van de artikels die die dag in de krant staan.
Als je dan een replytje stuurt met een X bij de titels die je wilt lezen,
krijg je de volledige tekst toegestuurd.  In dit geval lijkt me dat niet
alleen goed voor hun imago, maar ook voor hun kassa, want de Tijd is de
enige Vlaamse krant die winst maakt op z'n internet-diensten.

Maar een tijdschrift blijft natuurlijk een commercieel prive initiatief.
Een uitgever zal zoiets maar doen als er een markt voor is, of als het als
promotie-actie of zo kan dienen.  Ik denk dat je daar als vereniging niet
echt veel aan kunt doen, Al kan het natuurlijk nooit kwaad om hen daar in
een vriendelijk briefje op te wijzen.  Anderzijds is dit misschien meer de
taak voor een vereniging als "licht en liefde".  Misschien moeten we eerst
eens bij hen informeren voor een gezamelijke aktie?

Tijl