[openstandaarden] hotmail continued

Philip Paeps philip at paeps.cx
Fri May 24 10:33:56 CEST 2002

On 2002-05-24 10:13:48, Geert Uytterhoeven <geert at linux-m68k.org> wrote:
> On Thu, 23 May 2002, Mark Van den Borre wrote:

[...]

> IMHO is mails van Hotmail weigeren niet iets wat thuishoort bij Open
> Standaarden. Die mails voldoen toch aan RFC822, of niet?

Soms...  Default sturen ze hun mail in (*gasp*) HTML...  RFC(2)822 (822 is
obsolete sinds 04-2001, dacht ik) zegt geloof ik niets specifiek over
HTML-mail, maar de netiquette (RFC-1855) heeft het wel over mails 'plat'
houden en geen 'formatting' te gebruiken...

> Inderdaad. Mail van Hotmail (die aan RFC822 voldoet) weigeren lijkt me een
> beetje op documenten in HTML of PDF (= Open Standaarden) weigeren omdat ze
> met MS Word zijn gemaakt?  Dit gaat toch ietsje te ver? (Alhoewel ik
> persoonlijk liever zou zien dat ze LaTeX gebruiken :-)

Zo denk ik er ook over.  Maar het feit dat Hotmail default HTML-mail stuurt
kan ik niet echt appreciëren.  Mail is - en blijft - een plain text medium.
Een mailclient moet een text-editor aanroepen, geen WYDSDM[1] HTML editor!

[1] What You Don't See Doesn't Matter

 - Philip

--
Philip Paeps