[openstandaarden] hotmail continued

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Fri May 24 10:13:34 CEST 2002

On Thu, 23 May 2002, Mark Van den Borre wrote:
> Wat Sven zegt over hotmail is precies wat ik bedoelde, maar niet
> duidelijk geformuleerd had:
>
> ALS OPENSTANDAARDEN nagelen we DE SITE hotmail.com, niet anders dan
> zoveel andere sites, aan de schandpaal. Ze respecteren immers geen
> open standaarden. Dat ze er bewust tegen ingaan, wordt allicht beter
> niet vermeld. Zelfs al is dat zo klaar als een klontje...
>
> ALS INDIVIDU kan ik dan uiteraard beslissen hiernaar te verwijzen
> om na de x-ste mail een hotmailgebruiker zijn bericht te retourneren.

IMHO is mails van Hotmail weigeren niet iets wat thuishoort bij Open
Standaarden. Die mails voldoen toch aan RFC822, of niet?

> Al is tot vervelens toe herhalen dat ik geen hotmail apprecieer misschien
> een beter idee. Tenslotte wordt er (nog) niet van mij gevraagd dat
> ik me bij die passport-services van MSN  aansluit.
>
> Dat laatste klinkt, hoe meer ik het overdenk, het redelijkst...

Inderdaad. Mail van Hotmail (die aan RFC822 voldoet) weigeren lijkt me een
beetje op documenten in HTML of PDF (= Open Standaarden) weigeren omdat ze met
MS Word zijn gemaakt?  Dit gaat toch ietsje te ver? (Alhoewel ik persoonlijk
liever zou zien dat ze LaTeX gebruiken :-)

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds