[openstandaarden] voor persarchieven

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Fri Nov 22 19:29:42 CET 2002

On Fri, Nov 22, 2002 at 04:48:37PM +0100, Jan Claeys wrote:
> Patenten zoals het nu werkt, en zeker ook software-patenten, zijn in het
> voordeel van de firma's met het meeste geld.  Moesten patenten deftig
> gecontroleerd worden voor ze toegekend worden (al zie ik zelfs niet in
> hoe dat ooit zou kunnen), dan zou het misschien iets anders zijn.

Tja. De patent offices worden nu beloond voor het uitschrijven van
een patent. Voor hen is het dus zaak om zo veel mogelijk patenten uit te
schrijven, wat het makkelijkst gaat als je je standaarden laag zet.

Ik denk dat het misschien interessant zou kunnen zijn om de Patent
Offices een boete op te leggen per patent dat in de rechtbank ongeldig
verklaard wordt, of zo.

--
wouter at grep dot be

"Human knowledge belongs to the world"