[openstandaarden] voor persarchieven

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Fri Nov 22 19:57:03 CET 2002

At 2002-11-22 19:29, you wrote:

>Tja. De patent offices worden nu beloond voor het uitschrijven van
>een patent. Voor hen is het dus zaak om zo veel mogelijk patenten uit te
>schrijven, wat het makkelijkst gaat als je je standaarden laag zet.
>
>Ik denk dat het misschien interessant zou kunnen zijn om de Patent
>Offices een boete op te leggen per patent dat in de rechtbank ongeldig
>verklaard wordt, of zo.

Misschien dat dat zou helpen, maar die boete zou dan, ingeval de rechter
beslist dat de patent-indiener bewust een valse claim indiende, ook aan
deze moeten opgelegd worden, want het probleem nu is dat er *zo veel*
patenten ingediend worden, dat de pattent offices die gewoon niet meer
deftig *kunnen* verwerken...

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9