[openstandaarden] voor persarchieven

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Fri Nov 22 20:33:34 CET 2002

On Fri, Nov 22, 2002 at 08:03:57PM +0100, Onno Timmerman wrote:
> Patenten in de software wereld zijn altijd een slechte zaak!

Tuurlijk, je zal mij nooit anders horen beweren. Maar wat is erger: een
patent office dat zo veel mogelijk patenten uitdeelt, zonder beperking,
of een patent office dat twee keer nadenkt vooraleer een patent uit te
delen?

> Denk maar eens als
> je aan het programeren bent. Dan zul altijd moeten denken. Zou dat niet al
> gepantenteerd zijn, toch even contact op nemen met mijn advocaat. Even wat geld
> betalen om dat te laten uit zoeken.

Da's zelfs onrealistisch. Als je met alle patenten rekening wilt houden,
dan kan je gewoon *geen* software meer schrijven.

End of story. Alles is gepatenteerd.

--
wouter at grep dot be

"Human knowledge belongs to the world"