[openstandaarden] voor persarchieven

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Tue Nov 26 22:40:47 CET 2002

On Tue, 26 Nov 2002, Kristoff Bonne wrote:

[...]
> Wacht even. Ben je hier niet enorm aan het veralgemen dat alle patenten
> 'brede' patenten zijn.

Neen: een patent is een monopolie op een idee. En dat idee kan "breed"
of "smal" zijn. (Wat ook je definitie van deze termen weze :-)

> Er is een patent op de mpeg audio-codecs; maar dat wil toch ook niet
> zeggen dat iemand een patent heeft op het "idee" van een audio-codec.

Wel, er zijn er toch hoor: de 36uren week in Frankrijk, het one-click
ding van Amazon, het patent op het automatisch downloaden van security
fixes, het opvangen van interrupts als je realtime willen doen onder
een general purpose OS, etc.

En hopelijk blijft dat zo...

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480