[openstandaarden] logo

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Wed Nov 27 17:32:50 CET 2002

At 2002-11-26 23:43, you wrote:
>Ik vind het hele dier verhaal niet zo'n goed idee.
[...]
>Openstandaarden = ...
>
>Alles zinds iets technies. Daarom blijf ik bij het idee van de metafoor van een
>stop contact. En zo slag zin als Turn me on... of zo.

Dieren worden vaak voor dergelijke dingen gebruikt omdat meer specifieke
symbolen later vaak veel te specifiek blijken.  Kijk hoeveel moeite het
de krant De Standaard gekost heeft om van hun "kruis" af te geraken...

Stel wij gebruiken het standaard stopcontact dat nu ook in België, Portugal
en een reeks andere landen gebruikt wordt (3-polig, waarvan de aarding-pin
in de andere richting zit) in ons logo, maar volgend jaar beslist de EU of
VN of zo dat ze een nieuw "standaard" stopcontact instellen...
Dan moeten wij plots ons logo aanpassen!

>Maar je kan natuurlijk ook een pen en papier nemen aangezien dat dit min
>of meer ook standaarden zijn. Maakt niet uit welke pen welk papier het
>schrijft...

Jij hebt duidelijk nooit met een echte pen geschreven...  Ik kan je
garanderen: het maakt heel veel uit met welke pen je op welk papier
schrijft.  :-p

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9