[openstandaarden] Van grimberge

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Thu Nov 28 14:58:34 CET 2002

Onno Timmerman wrote:
> Ik ben tegen afkortingen. Het is verwarend veel mensen weten na een tijdje niet
> meer over wat het gaat en de afkorting gaat zijn eigen leven gaan leiden.
> Afkortingen zijn iets typisch wat techneuten doen. Ik heb eens een artikel
> gelezen dat dit één van de grotste barieres oplevert om een idee te verkopen.
> Onno

Als ik 10-maal (bv.) OpenOffice.org moet schrijven omdat ik nl. heel
toevallig over OpenOffice.org moet hebben (OpenOffice zonder de .org mag
ik niet gebruiken, wat dat is iets anders), dan schakel ik toch al vlug
over nr gewoon OOo.

Zoals je zelf ziet kunnen afkortingen handig zijn, zo heb ik bv. ook
"bv.", "nl." en "nr" gebruikt en waarschijnlijk weet je wel over wat het
gaat. Natuurlijk, mocht ik een echt artikel schrijven over OOo, dan zal
ik wellicht de volledige naam gebruiken, eventueel in de inleiding
vermelden dat OOo gewoon OpenOffice.org betekent. Maar vr mailinglisten
denk ik dat afkortingen handig kunnen zijn.

mvg
Mattias Campe