[openstandaarden] Nieuwe TV 1 website.

Rik Boven rik at boven.net
Sun Oct 13 19:47:15 CEST 2002

On Sat, 2002-10-12 at 11:48, frank goossens wrote:
> dat een pagina niet naar behoren rendert op netscape 4.xx is een gevolg
> van het feit dat die draak van een browser geen goede ondersteuning biedt
> voor de meeste standaarden. een beetje html 4, een snuifje css 1 en voor
> javascript deden ze gewoon hun goesting (daar was in '98 ook nog geen
> standaard voor, overigens). dus vanuit het oogpunt van het gebruik van
> open standaarden niet persé een probleem, lijkt me?

En zo zijn we terug naar af.

ER IS WEL DEGELIJK EEN _G_R_O_O_T_ PROBLEEM! Zelfs volgens open
standaarden. MEer zelf, dat probleem is BESTAANSREDEN van
openstandaarden.be.

OSB is (hopelijk) niet opgericht om 'gewoon' open standaarden te
promoten. OSB kan en mag niet in een vacuum opereren. OSB is actief in
een samenleving.

In die samenleven is er een probleem met de toegankelijk van
(overheids)informatie. (cfr. wet op informatieplicht,...). _een_ van de
oorzaken van die toegankelijkheid is het gebruik van open standaarden.
Open standaarden zijn er om de toegang tot informatie te garanderen.

De toegang tot de site van de VRT is dus duidelijk niet gegarandeerd,
waardoor er dus een groot probleem is.

Om het met de woorden van illustere voorganger te kijken: kijk eens in
het archief van de mailinglijst, deze discussie is al eerder gevoerd!

Mijn voorbeeld van vroeger: een website die uitsluiten bestaan uit
png-images, geen enkele letter tekst, die voldoet dus volgens u aan onze
eisen. Als u nu 'ja' antwoord, gooi dan a.u.b. zo snel mogelijk die
thread over blinden in de vuilbak, want dat geven wij daar geen moer om,
png is immers open, niet?

Rik

--

 ( Rik Boven ) && ( rik at boven.net ) && ( rik.boven.net )
 (                          42                         )