[openstandaarden] FSF fout? (off topic)

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Fri Oct 18 23:43:32 CEST 2002

On Fri, 18 Oct 2002, Onno Timmerman wrote:

> FSF, schreef: staat op de voor pagina
>

> Dit is misschien off topic maar toch wil ik dit even aankaarten. Ik vindt dat
> zoiets niet kan. Wat FSF hier voor stelt is het uitsluiten van heel
> veel mensen om redenen wat met uitbreiding niets te maken heeft.

Ik heb hierover vandaag iemand van de Ierse groenen op de BBC gehoord. Ik
heb maar met een half oor geluisterd, maar voor zover ik het begrepen heb
ging het er over dat men de EU nogal drastisch hervormt.  Het vetorecht
valt weg, en in de Europese commisie zullen de kleine lidstaten via een
beurtrollen systeem zetelen. (Belgie zou er dan bijvoorbeeld een half jaar
in zitten, en dan een half jaar moeten ruilen met bijvoorbeeld Luxemburg.)
Als ik dit link aan wat de FSF schrijft, denk ik dat zij vrezen dat men
in die Europese commisie een voorstel rond software patenten goedkeurt,
terwijl een aantal landen daar niet vertegenwoordigd waren, maar uiteraard
wel aan die software-patent richtlijnen gebonden zijn.

Los daarvan is het natuurlijk weinig democratisch om, als de uitslag van
een referendum niet die is die men wil, gewoon nog eens opnieuw datzelfde
referendum te organiseren.  Dan hou je er beter gewoon geen. (maar dit is
helemaal off-topic)

Tijl

--
        "We got beaten by Linux"  --  Microsoft CEO Steve Ballmer
 .: Tijl Vercaemer - email Skender at VrijZijn.be - jabber tijl at jabber.org :.