[openstandaarden] FSF fout? (off topic)

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Sat Oct 19 00:05:53 CEST 2002

At 2002-10-18 20:45, you wrote:
>FSF, schreef: staat op de voor pagina
>
>"Citizens of Ireland: we urge you to vote against the Nice Treaty. The treaty
>would allow a majority of EU governments to approve trade treaties for all EU
>countries, bypassing any other democratic controls. This specifically includes
>treaties on copyright and patents, that could restrict or prohibit development
>of software. Please spread the word."
>
>Dit is misschien off topic maar toch wil ik dit even aankaarten. Ik vindt dat
>zoiets niet kan. Wat FSF hier voor stelt is het uitsluiten van heel veel
> [...]

Het is de vraag of die mensen in sommige gevallen niet _blij_ moeten zijn dat ze uitgesloten worden, als je ziet waar Europa met de EUCD en de nieuwe anti-privacy computercriminele wet naartoe wil...  :-(

Daarnaast zijn zulke wetten veel eenvoudiger in te voeren met een meerderheid geleverd door Oost-Europese landen waar de regeringen en de bevolking meer gewoon zijn aan "Stasi-toestanden".  Of met een meerderheid geleverd door landen die iets anders in de plaats _nodig_ hebben.
(Zie ook wat Tijl opmerkte.)

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9