[openstandaarden] helix (open-source real-player en servers).

Kristoff Bonne kristoff.bonne at compaqnet.be
Wed Oct 30 15:26:03 CET 2002

Gegroet,

On Wed, 30 Oct 2002, Jan Claeys wrote:
> Die libraries wel (kan je dus zelf een server van proberen maken ;-)
Misschien als ik eens meer tijd heb. ;-)

> Van de makers van Zinf (het vroegere FreeAmp).
Yep; maar ik volg hun ML en er is daar heel weinig leven. ;-)

> QuickTime Streaming Server al geprobeerd?
> <http://www.apple.com/quicktime/products/qtss/> (enkel MacOS X Server)
> <http://developer.apple.com/darwin/projects/streaming/>
> De open source versie is er voor o.a. Windows, Linux & Solaris.

Yep. Werkt voor mp3-streaming; maar dan enkel in HTTP (en dus unicast)
streaming.
De QT-streaming werkt wel in UDP (ook in multicast) maar ik heb
nooit gevonden hoe je dat je client-kant eigenlijk moest laten werken;
zelfs niet met 'echte' QT-player (van apple zelf) op mijn vrouw's mac.
Ik kan wel een lokale file 'streamen' naar de server; en van daaruit dan
omzetten naar een multicast-stream (en die zag ik mooi op de LAN d.m.v.
tcpdump); maar toen ik de client vertelde dat hij daar moest naar
luisteren; dan gaf die enkel 'buffering'.
Raar was dat ik zelfs geen 'igmp join' berichten zag van de mac. (mogelijk
was er dus ook iets mis met de multicast configuratie op die mac).

Cheerio! Kr. Bonne.