[openstandaarden] fedict

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Thu Sep 5 15:27:25 CEST 2002

On Thu, 5 Sep 2002 yves at connected.be wrote:

> Ik weet niet of het zomaar reeel is dat de Federale Overheid zomaar
> "Jabber" als standaard zou gebruiken, vooral omdat de controle &
> sturing van de standaard dan door derden gebeurt.
> Het lijkt me zo dat "W3C" wel ok is als sturing van een standaard.
> "Jabber" echter niet echt...

Dan ben je niet goed vertrouwd met de open source manier van werken :-)

Pas op, ik beweer niet dat Jabber nu het antwoord op alle dingen is,
maar ze hebben ondertussen al wel clients voor alles en nog wat. En
als de overheid om een of andere reden merkt dat het de verkeerde kant
opgaat met wat Jabber doet, dan kan je nog altijd je eigen richting
uitgaan.

Wat Fedict nu aan het doen is is weer standaard en implementatie
koppelen, vrees ik: het zal hun Java client worden, of niks ...

Maar ik herhaal, dit is helemaal geen onleefbare toestand, verre van :-)

Herman