[openstandaarden] Sun & Staroffice .

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Thu Sep 19 15:01:17 CEST 2002

At 2002-09-19 12:40, you wrote:

>Okee, neem dan 4 "binairies" ipv "implementaties", maar dat maakt het toch
>al mogelijk dat het OOo-formaat kan bekenen worden op een Mac,

Niet gelijk welke Mac...
De meeste mensen hebben er ook geen flauw benul van hoe ze een X-server
installeren onder MacOS X.

>op Windows, op Linux en op Sun Solaris, iets wat bv. van KOffice niet
>gezegd kan worden (en ik denk zelfs van geen enkele andere Office suite).

WordPerfect?  :-)
Daar bestaan ook versies voor Solaris van hoor.  Er was ooit zelfs een
(gedeeltelijke) port naar Java van, dacht ik.
(Maar WP heeft uiteraard geen open bestandsformaat.)

>Dit kan heel belangrijk zijn als je met verschillende besturingssystemen
>aan eenzelfde document wilt werken, bv. bij projecten in school.

RTF wordt door veel meer (zelfs bijna alle) programma's ondersteund...

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9