[openstandaarden] Sun & Staroffice .

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Thu Sep 19 12:40:31 CEST 2002

Jan Claeys wrote:

> Ik ken maar 1 implementaties van het OOo bestandsformaat (StarOffice is
> niet
> zoveel meer dan een rebranded versie van OOo).

Okee, neem dan 4 "binairies" ipv "implementaties", maar dat maakt het
toch al mogelijk dat het OOo-formaat kan bekenen worden op een Mac, op
Windows, op Linux en op Sun Solaris, iets wat bv. van KOffice niet
gezegd kan worden (en ik denk zelfs van geen enkele andere Office
suite). Dit kan heel belangrijk zijn als je met verschillende
besturingssystemen aan eenzelfde document wilt werken, bv. bij projecten
in school.

> Het aanvaarden als standaard zou inhouden dat het ook in
 > OOo-onafhankelijke programma's gebruikt wordt.

Inderdaad, het probleem blijft dat er geen standaard formaat is binnen
de Office Suites :( Dit neemt echter niet weg dat het OOo-formaat reeds
kan gebruikt worden in OOo-onafhankelijke programma's (die niet
voorstammen uit code van http://www.openoffice.org), of dit nu een
standaard is of niet, het staat immers onder de LGPL licentie...

mvg
Mattias.