[openstandaarden] vrtnieuws.net incompatibiliteiten

Frans Gerbosch Consulting fragerco at fragerco.com
Thu Apr 17 11:44:54 CEST 2003

On Thu, 17 Apr 2003, Onno Timmerman wrote:

> Als ze hun offerte aanvraag uit scrhrijven moet dat simpelweg één van de
> voorwaarden zijn. Website en media moeten op alle browers van alle O.S
> werken. Dus er moet gewerkt worden met openstandaarden! Dan gaan die
> webdesign firma's vanzelf hier hun kosten op berekenen en gewoon worden
> om zo goed mogelijk standaarden te volgen.

Wat mij betreft, denk ik dat ook een hele grote fout zit in de scholen en
opleidingscentra. Zij hechten m.i. te weinig belang aan open standaarden.
Het betreft zowel het Hoger Onderwijs, Onderwijs voor Sociale Promotie en
bv VDAB opleidingen en andere betaalde beroeps of bijscholingsopleidingen.
De meeste geven MS-based opleidingen en beschikken zelfs niet eens over
een Mac of Linux waardoor bij de meeste docenten de houding "onbekend
dus ongerespecteerd" sterk naar voor komt.

Vriendelijke groeten,

Frans Gerbosch

--
<------------------- Frans  Gerbosch  Consulting --------------------->
Frans Gerbosch                                Voice +32/(0)486/58.26.20