[openstandaarden] vrtnieuws.net incompatibiliteiten

Mark Van den Borre mark at markvdb.be
Thu Apr 17 12:20:55 CEST 2003

Ieps,

Op do 17-04-2003, om 11:44 schreef Frans Gerbosch Consulting:
> Wat mij betreft, denk ik dat ook een hele grote fout zit in de scholen en
> opleidingscentra. Zij hechten m.i. te weinig belang aan open standaarden.
> Het betreft zowel het Hoger Onderwijs, Onderwijs voor Sociale Promotie en
> bv VDAB opleidingen en andere betaalde beroeps of bijscholingsopleidingen.
> De meeste geven MS-based opleidingen en beschikken zelfs niet eens over
> een Mac of Linux waardoor bij de meeste docenten de houding "onbekend
> dus ongerespecteerd" sterk naar voor komt.

De Katholieke Hogeschool Leuven, dep. Rega, is _op dat gebied_ (!) een
voorbeeld van hoe het wel moet:

W3C-compliance tot het iedereen de strot uitkomt.

Een paar standaarden-enthousiaste docenten:

Jan Van Hee en Gunther Fleerackers, docenten webdesign
Gerben Dierick, systeembeheerder - docent

Groeten,

Mark
--
Mark Van den Borre