[openstandaarden] Trends en softwarepatenten

Wiebe van der Worp wiebe at viaisn.org
Thu Aug 7 03:42:00 CEST 2003

Herman Bruyninckx wrote:

> Neen... De keuze van links bepaalt je imago voor een zeer groot deel:
> als wij nu eens allemaal links naar Linux websites zouden hosten, wat
> is dan de conclusie van een nieuwe bezoeker?

Los van je imago heb je een boodschap: lang leve openstandaarden!
Softwarepatenten bedreigen regelrecht openstandaarden.

> Neen, integendeel: onze definitie van "open standaard" is net van die
> aard dat onafhankelijkheid van welke partij dan ook (hardware
> leverancier, software producent, ...) gegarandeerd is.

Onafhankelijk krijg je niet gratis. Ik snap je heel goed, ik zit
eigenlijk met hetzelfde verhaal voor Vrijschrift. Maar in plaats van op
te bouwen worden wij simpelweg door de politiek gedwongen om die
kostbare tijd te gebruiken om te beschermen terwijl die patentenhandel
jullie en mij en de hele (OS)FS wereld letterlijk worst zijn. Het is
niet anders, het is realiteit en ik denk dat het goed is om als
openstandaarden een duidelijk signaal naar buiten af te geven.

--
Wiebe van der Worp

+31 515 54 34 34
profit:                 non profit: