[openstandaarden] Trends en softwarepatenten

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Wed Aug 6 22:39:45 CEST 2003

On Wed, 6 Aug 2003, Wiebe van der Worp wrote:

> Wat ik wilde suggereren: Bied bezoekers de gelegenheid de links te
> bezoeken zonder dat het je onafhankelijkheid aantast.

Neen... De keuze van links bepaalt je imago voor een zeer groot deel:
als wij nu eens allemaal links naar Linux websites zouden hosten, wat
is dan de conclusie van een nieuwe bezoeker?

> En in hoeverre is openstandaarden wel onafhankelijk? Zegt de naam niet
> gewoon dat wij helemaal niet onafhankelijk zijn?
Neen, integendeel: onze definitie van "open standaard" is net van die
aard dat onafhankelijkheid van welke partij dan ook (hardware
leverancier, software producent, ...) gegarandeerd is.

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480