[openstandaarden] [Fwd: Octrooien an sich ez]

Frans Gerbosch Consulting fragerco at fragerco.com
Sun Aug 31 09:41:35 CEST 2003

On Sun, 31 Aug 2003, Wouter Verhelst wrote:

> [...]

[...]

> Fout. PDF is duidelijk beschreven op de website van Adobe.

> Niet goed gezocht, dan.
> - GNU Ghostscript,
> - GNU GhostView,
> - KGhostView,
> - xpdf

Op OSX bestaat ook "Preview"
	Features View, rotate, flip & export; PDF, JPEG, TIF, GIF, PICT,
	PNG and others. Copyright 2002 Apple Computer Inc.
Wordt meegeleverd met elke OSX alsook heeft elke printspooler op OSX ook
een save as PDF functie (een pdf-spooler dus).

> Tenminste Ghostscript is ook beschikbaar voor Windows.

Met alle respect, maar die man heeft nooit behoorlijk achter een apple
gezeten vrees ik. Word bestaat (betalend) voor Apple (al jaren en is
nog steeds beschikbaar zowel voor Classic als voor  OSX), maar zo als zo
vaak gaat/ging de discussie hier niet over.
Als er gereageerd wordt, probeer niet te veel te verglijden in details !

> En Linux, FreeBSD, NetBSD, OpenBSD, OS/2, Darwin, of BeOS dan? (om maar
> een klein voorbeeld te geven.

> Deze volg ik niet.

Ik ook niet.... MS geeft alleen om binnen enkele jaren dubbel terug te
nemen.... Dat zijn immers "langetermijn investeringen".

--
<------------------- Frans  Gerbosch  Consulting --------------------->
Frans Gerbosch                                Voice +32/(0)486/58.26.20