[openstandaarden] Status van certificatie via www.certipost.be...

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Mon Feb 3 17:42:51 CET 2003

On Mon, 3 Feb 2003 Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be wrote:
> Sinds begin dit jaar is PostBox CertiPost geworden. Heeft iemand een
> duidelijk zicht op de standaarden-getrouwheid van dit initiatief?
> Ik zie bij "Inschrijving" bijvoorbeeld het volgende staan:
> "Ik schrijf me in.
>  Opgelet: Voor het ogenblik richt Certipost zich vooral op
>  Microsoft-besturingssystemen en de browsers Internet Explorer 5 en 6.
>  Certipost is momenteel niet compatibel met de meeste
>  Macintosh-omgevingen. De combinatie Mac + de browser MS-IE 5 is in dit
>  geval de beste mogelijkheid. Wij werken echter verder aan de oplossing
> [...]

Het werkt met SSL en Java.

De vorige keer dat ik het probeerde (een half jaar geleden) werkte het helemaal
niet met Galeon. Een beetje met Netscape 4 (soms kon ik mijn mail lezen,
versturen ging niet).  Met IE (terminalserver op het werk) werkte het wel.

Ik heb toen ook meegedaan aan de test voor het aanvragen van formulieren. Dat
werkte toen niet helemaal zoals het hoorde. Maar ik kon niet reclameren want
hun feedback-systeem werkte helemaal niet. Met als resultaat 2 maanden geleden
een mooie brief waarin ik werd bedankt voor mijn medewerking en waarin stond
dat het systeem heel positief was geëvalueerd door de testers :-)

Zonet nog eens geprobeerd:
  - Galeon toont een mislukt loginscherm waarin ik niets kan intypen
  - Netscape Communicator 4.76 (Linux/ia32) crasht op de Java
  - Netscape Communicator 4.79 (Solaris/SPARC) werkt een beetje, maar het is
    traag en af en toe soms het helemaal de mist in
  - Met IE 5.x op terminalserver werkt het het beste
  - Vanmiddag was postbox (het systeem, niet de webserver) effe down

M.a.w. er is nog werk aan de winkel...

BTW, alhoewel ik notificatie via mijn ander email-account had aangezet had ik
de voorbije maanden geen notificaties meer ontvangen, maar zonet bleek ik toch
heel wat mail te hebben op mijn postbox-account.

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds