[openstandaarden] De toekomst van Openstandaarden.be

Kris Luyten kris.luyten at luc.ac.be
Mon Feb 10 17:23:01 CET 2003

On Mon, 2003-02-10 at 14:25, Herman Bruyninckx wrote:

> Dank! Maar die vragen stellen dat hebben wij ook al vele malen gedaan.
> Constructief, in mijn ogen, betekent: antwoorden formuleren :-)
> Maar ik ben er natuurlijk van overtuigd dat je bedoelingen goed zijn. En
> je vragen zijn trouwens meer dan terecht. Misschien kan je wel iets meer
> uitweiden per vraag wat je denkt dat het antwoord zou moeten zijn om een
> onafhankelijke maar geinteresseerde buitenstaander zoals jij een
> kwaliteitsvolle respons te geven?

Enkele zeer kleine opmerkingen + suggesties:

* Slecht zichtbaar aanspreekpunt. Er moet zich iemand opwerpen die
regelmatig "in de pers" verschijnt met artikels en lezersbrieven namen
OpenStandaarden.be imho.

* Persoonlijke opmerking: Ik vind dat er te veel mailinglijsten zijn. Ik
zou zelf opteren voor 2 lijsten: openstandaarden en website. Ik vond het
opsplitsen in het begin al niet echt nodig, maar ik vermoed dat de
meesten liever blijven bij de 5(!) verschillende mailinglijsten. Maar
toch: verminder ze, zodat het proces toegangkelijker wordt.

* Ik heb ooit een suggestie gedaan om brief/email wisselingen met
"schenders" te archiveren. Ik zou in elk geval beginnen met een apart
publiek beschikbaar archief bij te houden van alle gestuurde emails,
zodat er "activiteit" kan gemonitored worden. Ik vind de dossiers sectie
veel te gesloten: die login en paswoord (another!) maken dat gedeelte
niet open genoeg. Maak een accessibility blacklist met die emails (er is
ook ergens zo een Nederlandse website).

* Wat handig zou zijn is een soort Slash pagina waar de laatste
nieuwtjes ivm toegankelijkheid in Vlaanderen/Belgie kunnen gepost worden
a la Slashdot. Naast de "reguliere" nieuwtjes van open standaarden zou
ik daar ook telkens posten als er een actie ergens ondernomen is, of als
er in een dag/weekblad een artikel verschenen is dat een reactie zou
moeten genereren.

Toch ook opmerken dat er toch wel wat meer bewustzijn is rond open
standaarden imho (bijv. Agalev jongeren) dan toen ermee begonnen werd.

mvg
Kris
--
Kris Luyten
Expertisecentrum Digitale Media - Limburgs Universitair Centrum
email: kris.luyten at luc.ac.be
http://lumumba.luc.ac.be/kris/