[openstandaarden] De toekomst van Openstandaarden.be, try 2

Sven Vermeulen sven.vermeulen at rug.ac.be
Tue Feb 11 16:51:35 CET 2003

On Mon, Feb 10, 2003 at 11:56:22PM +0100, Wouter Verhelst wrote:
> De secretaris in mijn voorstel zou de discussie afsluiten, en oproepen
> tot stemming (indien daar nood aan blijkt te zijn). Daarna zou hij of
> zij het resultaat samenvatten, en op een speciaal daarvoor bestemd deel
> van onze website plaatsen, zodat het later als referentie gebruikt kan
> worden.

Ik heb me expliciet buiten de discussie gehouden om tal van redenen, maar als
"huidige" secretaris wil ik me het volgende toch van het hart.

Een secretaris is iemand die het totaal aan meningen samenvat en voorlegt aan
de groep. Hij zelf draagt meestal zelfs niet bij tot de discussie aangezien
hij dan geen aandacht heeft in het noteren van punten maar het verdedigen van
zijn uiteenzetting.

Een secretaris is iemand die alle documenten die betrekking hebben tot de
commissie/groep/organisatie bijhoudt en die de leden van de vergadering in
naam van de voorzitter bijeenroept.

Niet dat ik deze "post" wil forceren bij mij te blijven, maar bij de
bovenstaande beschrijving voel ik me juist goed.

Mvg,
	Sven Vermeulen

--
	Fighting for peace is like fucking for virginity.