[openstandaarden] De toekomst van Openstandaarden.be, try 2

Sven Vermeulen sven.vermeulen at rug.ac.be
Tue Feb 11 21:11:45 CET 2003

On Tue, Feb 11, 2003 at 04:58:13PM +0100, Herman Bruyninckx wrote:
> Mooi! Dan ben jij de geknipte persoon om een samenvatting te maken van
> de discussie van de voorbije dagen, en een voorstel tot meeting te
> formuleren :-)

De discussie van de voorbije dagen is nog niet afgelopen, dus een
samenvatting schrijven kan destructief werken. Verder bevat deze 2
onderwerpen: "klachten over OSB" en "voorstellen voor verbetering". De
klachten zijn soms gegrond, soms niet. Maar dat is afhankelijk van je eigen
mening.

Zo is er de klacht dat OSB geen eenduidige, deftige structuur heeft. Nochtans
was de structuur duidelijk aangebracht op de handouts van FOSDEM en werd die
_meerdere_ malen bediscussieerd en aangepast door "de 6" die ik eventjes
als "bestuur" betitel.

Misschien dat het probleem is dat deze structuur niet duidelijk op de site
bereikbaar is en dat de examens en andere omstandigheden ervoor zorgden dat
de verantwoordelijken niet de nodige acties konden ondernemen.

Verder zijn er voorstellen waarover er geen consencus is.

Ik denk bijvoorbeeld aan het richten van de aandacht naar de pers. De ene
vindt dat de de pers te moeilijk manipuleerbaar is en dat de kans dat een
artikel over open standaarden gedrukt wordt al klein is, en dat de lezer zelf
enkel de artikelen leest die actueel zijn. De andere vind dat de pers de
enige manier is om open standaarden "actief" te krijgen.

Ik denk bijvoorbeeld aan de "blacklisting" van sites. De ene vindt het
agressief, de andere constructief.

Het samenvatten van de ideeen omtrent deze onderwerpen is perfect mogelijk,
maar ze dragen niet bij tot enige conclusies. En zonder conclusies zijn we
niet veel.

Mvg,
	Sven Vermeulen

--
	Fighting for peace is like fucking for virginity.