[openstandaarden] Samenvatting en conclusies over discussie "Toekomst van Open Standaarden"

Frank Van Damme frank.vandamme at student.kuleuven.ac.be
Thu Feb 13 20:02:17 CET 2003

On Thursday 13 February 2003 14:20, Philip Paeps wrote:

> Fair enough.  Da's nog beter dan een extra mailing-list.  Niet aan
> gedacht, I like it.

mietoe!

> Allebei doen is inderdaad redundant.  Dan liever op een webpage, daar
> gaat meer volk naar kijken.  Niet iedereen houdt van mailing-lists
> (hoewel sommigen onder ons ze wel als referentie-materiaal gebruiken
> :-)).

Ik ben ook eerder voor het website-idee. Weg mailing lists ;)

Jullie onderschatten trouwens de tolerantie die mensen hebben tegenover
hoeveelheden email denk ik. Niet iedereen is zo krankzinnig als Philip of
ik, ik heb echt al met mensen gesproken over over dit soort dingen en dan
krijg je ongeveer zulk een conversatie:

('t ging over een mailing list van een sportvereniging IIRC, aanleiding van
't gesprek recall ik niet meer correctly)

hij: ik stuur wel eens iets naar een mailing lijst.
ik: ik ook, nieuwsgroepen en mailing list, redelijk wat zelfs. Hoeveel
traffiek krijgt gij zo per mail?
hij: redelijk veel, toch wel 2 of 3 mails elke dag (!!!!!)
ik: Uh, gij noemt dat veel? Ik heb het hier wel over 2 a 3 HONDERD mails per
dag, als 't niet meer is.
hij: [ogen puilen uit].

Gewoon om te zeggen dat mensen een mailtje per week wel ok vinden, maar
zeker niet als daar dan ineens 5 reacties op komen in het uur er na en nog
eens 5 in de volgende 24 uur. Ze denken 2 keer na voor ze hun kostbare
mailbox-ruimte met een extra mail bezoedelen. Zeker omdat het concept
"procmail" en "filter" de meesten onbekend is.

--
Frank Van Damme
http://www.openstandaarden.be