[openstandaarden] MS en open standaarden

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Wed Jan 22 20:00:55 CET 2003

http://business.telenet.be/modules.php?name=News&file=article&sid=2123

Een interview met iemand van MS Begië, met ook een stukje over open
standaarden:

Er is open source en er zijn open standaarden, waar Microsoft zich nu
wél een voorstander van verklaart. Een oud zeer is het formaat van
Office-documenten, en in het bijzonder van Microsoft Word-documenten.

Daar gaan we iets aan doen.

In de zin van een open, gepubliceerd documentformaat?

Meer kan ik er niet over zeggen. Wat ik wel kan zeggen, is dat je hoe
langer hoe meer zult zien dat het gesloten Microsoft voorbij is. Het
bedrijf is twee jaar aan een stuk op zoek gegaan naar een nieuwe
identiteit. Dit wás een gesloten bedrijf. Open standaarden zoals XML -
wij zéggen dat niet zomaar, nee, wij bekijken het landschap, en
beseffen maar al te goed dat samenwerking en interoperability een must
geworden zijn.

Groeten,

Dieter

--