[openstandaarden] MS en open standaarden

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Wed Jan 22 21:24:27 CET 2003

Ik ben benieuwd wat Microsoft onder openstandaarden zal verstaan. Zal het
volledig open zijn of deels.
Bovendien gaan ze nu keihard in het offensief tegen GNU/Linux.
Vooral het aansprakelijkheid baart me toch wel enige zorgen. De vlaamse IT
verantwoordelijke wist me te vertellen dat hij absolut niet zeker was van vrije
software omdat je niet weet wie aansprakelijk was.
B. Kuhn van FSF wist me te vertellen dat indien België de overeenkomst van, (ik
geloof) Bern heeft onder tekend dat wel snor zat. Ik heb wegens tijdsgebrek hier
nog niet dieper op kunnen ingaan.
Als MS tracht duidelijk de wind uit de zeilen van GNU/Linux te halen.

Onno

--
Onno Timmerman
Sp.a studiedienst (ICT)