[openstandaarden] .net

Andy Goossens andygoossens at pandora.be
Thu Jan 30 22:38:31 CET 2003

On Thursday 30 January 2003 21:09, Kurt Roeckx wrote:
> Kun je in het vervolg a.u.b. geen HTML emails meer sturen?  (Of
> zowel text als HTML?)
>
> Ik veronderstel dat ik niet de enige ben die dit niet kan lezen
> zonder het eerst te moeten bewaren.

Ik heb geen HTML mail gezien, en toch gebruik ik geen mail client die allerlei
rare encoderingen verstaat. Mijn KMail kan HTML mails tonen, maar standaard
staat die optie uit (al een geluk) en krijg je de HTML tags te zien tussen de
tekst.

De voorgaande mail was een "multi-part message". Je mail client zou die delen
moeten tonen die het verstaat. Hieronder de "part headers":

Owkee, het eerste gedeelte is niet zomaar te lezen als het over de draad
passeert. (Probeer eens de echte bron te zien als je mail client dat kan
weergeven.) Voor zover ik kan zien zat hier geen HTML in verwerkt. Het tweede
gedeelte kan alleen maar gelezen worden door clients zoals Outlook. (Of de
inhoud al dan niet HTML bevat, weet ik niet.)

Ik heb toch mijn twijfels over het "application/ms-tnef" gedeelte, volgens
IANA moet het "application/vnd.ms-tnef" zijn.
http://www.iana.org/assignments/media-types/application/vnd.ms-tnef

Maar dat neemt niet weg dat de mail 2 maal zo groot uitvalt...

--
// Andy Goossens

// Quote of the day:
If I felt any more SOPHISTICATED I would DIE of EMBARRASSMENT!