[openstandaarden] D66 software patenten

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Fri Jun 27 10:46:37 CEST 2003

Geachte heer Timmerman,

Allereerst hartelijk dank voor uw email.
Graag laat ik u weten dat het rapport van Europarlementarier McCarthy
over het EU wetsvoorstel met betrekking tot software
patenten*niet* komende maandag in Straatsburg in de plenaire vergadering
van het Europees Parlement behandeld, maar zoals aanvankelijk gepland
in de eerste week van september wordt behandeld.

De D66 Eurofractie is van mening dat veel van de amendementen die het
Parlement voorstelt rekening houden met uw bezwaren. In elk geval worden
de mogelijkheden voor patentering aanzienlijk beperkt ten opzichte van
het oorspronkelijke Commissievoorstel.
Toch zijn wij nog in beraad of wij het uiteindelijke rapport zullen
ondersteunen. Tegen het rapport steunen zou echter betekenen dat de Raad
een 'carte blanche' krijgt.
Ik hoop dat ik u hiermee voorlopig voldoende heb geinformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Namens de Eurofractie,

Johanna Boogerd