[openstandaarden] Open source

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Sun Mar 30 11:21:57 CEST 2003

On Sun, 30 Mar 2003, Onno Timmerman wrote:
> Misschien dat ik mij verkeerd uit druk. Ik zou voorang aan open standaarden
> geven op wetgevend werk dan aan vrije software. Vrije software zou idd vanuit

Inderdaad. En je vergelijkt best met andere industrietakken. Geen enkele andere
overheidsbestelling geraakt goedgekeurd als (a) het produkt niet voldoet aan de
geldende standaarden voor interoperabiliteit (`open standaarden') en (b) er
geen `second source' voor beschikbaar is (protectie tegen user lock-in), dus
waarom geldt dat niet voor IT?

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds