[openstandaarden] Voorstel antwoord softwarepatenten

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Tue May 13 21:02:37 CEST 2003

On Tue, May 13, 2003 at 08:52:12PM +0200, Kurt Roeckx wrote:

> RMS zei op FOSDEM nog iets ivm met al het Europees geld dat naar
> de USA gaat, en iets ivm met belasting inkomsten ...  Mischien is
> dit ook wel een interessant argument.

Dat was volgens mij omdat voorlopig een Europese firma wel een swpat.
in de US kan aanvragen en daar dus geld kan vragen aan bedrijven die
hun gepatenteerde software gebruiken. Omgekeerd gaat niet omdat
Amerikanen hier geen swpat. kunnen claimen.

Ik weet niet goed of dit wel een erg overtuigend arugment is. Als
advokaat van de duivel zou je kunnen zeggen dat het om een oneerlijke
bescherming van de eigen markt gaat (i.v.m. TRIPS, een soort
handelsverdrag).

Groeten,

Dieter

--