[openstandaarden] vrtnieuws: standpunt ispa

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Fri May 30 16:24:55 CEST 2003

Dit is off-topic maar soit:

At 2003-05-30 16:03, you wrote:
> In tegenstelling tot wat er in het bericht van de ISPA staat; gaat het
> hier niet over echt "streaming". Het zijn gewoon .wmv-files die op een
> "lokale" web-server staan. (Kijk maar eens in de source van de HTML-
> pagina's). Je kunt de bestanden gewoon afhalen met een simpele "wget".
> De 'kostprijs' is dus gewoon een virtuele server op een webserver (en dat
> kost niets) en disk-space op een webserver. Pea-nuts dus!
>
> En uiteindelijk wordt een deel van hun "kostprijs" gecompenseerd door het
> feit dat ze zo inter-ISP bandbreedte kunnen besparen.

Inderdaad, maar blijkbaar had de VRT dat enkel aan BC vooraf gevraagd,
waarop BC dat gebruikte om Skynet ADSL abo's te verkopen (je hebt die
reklame op de tussen-pagina vanaf de VRT-site toch ook gezien?).

Ik begrijp dus best dat de andere providers pissed zijn (al overdrijven ze
op sommige punten in hun persbericht).

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9