[Openstandaarden] [Nieuws] Vlaamse en federale overheden passen websites aan vooralle gehandicapten

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Wed Nov 5 16:32:42 CET 2003

Hoi,

mensen die "De Standaard" reeds gelezen is dit artikel [1] wellicht
opgevallen. Daar het artikel behoort tot de betaalsectie ga ik mij maar
beroepen op het citaatrecht:

<quote>
Voor de specifieke websites van de afzonderlijke federale ministeries en
openbare diensten trekt de federale staatssecretaris Vanvelthoven een
budget uit om ze te laten screenen door organisaties als Blindsurfer; de
ministeries krijgen dan een advies hoe ze de websites kunnen aanpassen
om te voldoen aan de internationaal aanvaarde toegankelijkheidsnormen
van het World Wide Web Consortium  (W3C).
</quote>

In de rest van het artikel hebben ze het nog over Canada, waar de
W3C-normen blijkbaar hoog in het vaandel worden gedragen (naast andere
initiatieven om het gehandicapten makkelijker te maken om te surfen).
Interessant artikel.

Mvg,
   Mattias Campe

[1]http://www.standaard.be/archief/zoeken/DetailNew.asp?section=&articleID=DST05112003_026