[Openstandaarden] MS Office en XML

Sven Vermeulen sven.vermeulen at ugent.be
Tue Nov 18 20:50:13 CET 2003

On Tue, Nov 18, 2003 at 08:38:36PM +0100, Onno Timmerman wrote:
> Ik kan me moeilijk voorstellen dat MS hier een heel innoverende
> manier gevonden heeft om hun XML-implementatie te doen. Doch gaan ze
> daar in de VSA waarschijnlijk een patent op krijgen. Een patent die naar
> ik meen een lege doos is vanwege het niet innoverende karakter. Zodoende
> zou je in een rechtszaak het patent ongeldig kunnen maken.

Jammergenoeg is het probleem iets erger(lijker). Je kan perfect een patent
nemen op iets dat nog niet publiek gemaakt is eerder, ook al weet je dat
verschillende mensen/organisaties/bedrijven het (al dan niet intern)
gebruikten.

Die mensen/organisaties/bedrijven mogen dan verder hun producten ontwikkelen
zonder dat ze het patent schenden, maar andere mensen/organisaties/bedrijven
vallen dan onder het patent.

Het innovatieve dat Microsoft hier gedaan (of toch op zijn minst in
handen heeft :) heeft staat normaal gezien beschreven in het patent. Ik heb
het nog niet bekeken, maar aangezien er echt weinig formaten zijn die voor
bureautoepassingen geschikt zijn is dit innovatief.

Afin, voor zover de indrukken van een slaperige student.

Mvg,
	Sven Vermeulen

--
 ^__^   And Larry saw that it was Good.
 (oo)                                      Sven Vermeulen