[Openstandaarden] Congres

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Thu Oct 2 17:01:24 CEST 2003

On Thu, Oct 02, 2003 at 04:50:51PM +0200, Onno Timmerman wrote:
> [...]
> lokaal niveau. Dat betekent heel wat burgemeester, schepenen,
> gemeenteraadsleden daar op af gaan komen.
> Nu is het de bedoeling dat er hier rond workshops gehouden worden waar
> men o.a. uitleg geeft.
>
> Misschien zou openstandaarden.be geïntreseerd zijn?
> Misschien kan zo'n CD-rom daar verspreid worden...
> Misschien kan een folderke of iets dergelijks of een gastspreker...
>
> Ik luister naar ideeën!
>
> Het is op dit ogenblik ook mijn bedoeling om uitgelegd te krijgen wat
> Vrije Software is en welk voordeel men daaraan kan doen. Maar als iemand

Zoals reeds gemeld is Vrije SW op zich hier off-topic, maar
in dat forum moeten ook open standaarden aan bod komen.

Een CD-ROM die een aantal applicaties voor de gemeentelijke
administratie bevat zou wel leuk kunnen zijn.

Welke applicaties zijn dat ? Dat kunnen we wel uitvlooien door
enkele IT mensen van de gemeentes te polsen; misschien zit er
hier en daar wel een Linux kenner/lover tussen en dan kunnen we
met een eenvoudige mailing naar de gemeentes die mensen laten
reageren om op voorhand wat voor te bereiden.

Deze groep hier moet zeker een spreker kunnen leveren over
Vrije Software (en dan moet ook het thema Open Standaarden
aangekaart worden, maar dat is iets anders, maar je moet
natuurlijk wel van de opportuniteit gebruik maken).

Mijn 2 cents,

Peter