[Openstandaarden] Instant messaging - jullie gedacht?

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Sat Oct 18 14:39:45 CEST 2003

Sander Devrieze schreef:

> Op zaterdag 18 oktober 2003 12:52, schreef Mattias Campe:
> <snip>

Sander, blijkbaar praten we hier ietwat naast elkaar, ik had het over de
MSN features in een (gratis) multi-protocol client die ook Jabber
ondersteund, wellicht dat ik hier nt zo duidelijk in was. Ik had het dus
niet over de mogelijke Jabber features....

> "Zo onhandig...maakt het geheel superongebruiksvriendelijk.

Idd, vind ik ook, maar zij dus niet.

> Al gehoord van user moods?"

Idd, al van gehoord, maar da's Jabber en geen MSN.

> Zie ILE en smtp-transport op bv. amessage.

Eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, maar ik dacht wel dat dat was om de
mail te controleren op amessage en nt op hotmail.

> "Dan installeer je toch een andere set emoticons!"

Idd, da's waar, maar dan moet dat wel heel makkelijk gaan, voor "dummy's"

> Rhymbox bv.

Rhymbox is geen multi-protocol client.

> Er zullen wel goed "skinable clients" zijn zeker? Wijs hen anders op
> gebruiksvriendelijkheidsprobleem dat je hebt bij skins.

Dat interesseert hen bitter weinig, het moet "wauw en och" zijn, het
zijn uitspraken à la "amai, zo'n toffe emoticons", "amai, zo'n toffe
geluidjes". Allez, da's toch mijn ervaring, helaas :-s

> En vooral: goed pointen op de leuke/nuttige dingen die je *niet* met MSN kunt!

Idd, zoals het offline berichten zenden...