[Openstandaarden] Instant messaging - jullie gedacht?

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Tue Oct 21 02:22:18 CEST 2003

At 2003-10-21 00:39, you wrote:
>De installatie van msn :
>1) je geeft uw gebruikersnaam in (eventueel eentje aanmaken, maar meestal
>niet)
>2) er is geen stap 2

Ik heb 't voor de "grap" eens geprobeerd op m'n Win98SE.
Toen ik na 20 minuten (inclusief downloaden van bijna 9 MiB en een reboot!)
nog geen werkende IM client had, heb ik het maar stilgelegd...

Miranda IM downloaden & installeren inclusief aanmaken van een nieuwe
jabber _en_ ICQ account duurt maar 5 minuten of zo.
Dat is, zonder overdrijven, de tijd die de installer voor MSN nodig had
om op te starten (vanaf dubbelklikken tot het tonen van het eerste scherm
van de install wizard).

En nu dat onding er weer proberen helemaal af te krijgen...  :-(

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9