[openstandaarden] ministerie van onderwijs - slaapt u RUSTIGverder

Eric Smets es at fks.be
Tue Sep 9 11:00:02 CEST 2003

Ik ben het eens met de analyze dat men in het onderwijs zeker deze
zaken moet aanbrengen.

Het klopt indedaad dat de leerlingen helemaal geen problemen hebben
met een ander systeem hiernaast te leren(kennen).

De problemen zoals beschreven hebben te maken met de mensen in het veld,
daarnaast is er eveneens nog een probleem van visie. Deze visie heeft
meer te maken met het onderwijzen van de principes en niet van de
correcte key/muis operaties.

Dit laatste kan/moet aangepakt worden op het vlak van de
verantwoordelijken. Indien ik mij niet vergis hebben reeds verschillende
mensen getracht de beleidsmakers in vlaanderen ervan te overtuigen om
geen technieken te leren van een bepaald pakket maar om te leren hoe en
wat een tekstverwerker is. Wat tot op de dag van vandaag nog niet erg
gelukt is.

Groeten,

Eric

Eric Smets                                    eric.smets at fks.be
FKS bvba - Formal and Knowledge Systems       http://www.fks.be/
Luikersteenweg 65                             Tel:  ++32-(0)11-21 49 11
B-3500 HASSELT                                Fax:  ++32-(0)11-22 04 19