[Openstandaarden] Freemetro

frank goossens frank at belgonet.be
Wed Sep 24 11:19:34 CEST 2003

On Wed, 24 Sep 2003, Onno Timmerman wrote:
> Wie heeft al eens de nieuwe Freemetro "Metro" krant online trachten te
> bekijken. Bij mij lukt het alvast niet te goed in Mozilla. Ik vind het
> zeker van kranten zeer belangrijk dat ze openstandaard zijn. Mischien
> dat openstandaarden weer hier iets kan aan doen.
>
> www.freemetro.be
>
> Onno

enige probleem dat ik met MozillaFirebird 0.6.1 op w2k zie, is dat de
artikels bij onmouseover 'verborgen' worden door een vies grijs vlak. reden
daarvoor zit in hun css:
-moz-opacity:30%

dit werkte blijkbaar bij vroegere versies van mozilla (en
werkt vermoedelijk ook op netscape 6/7 maar niet 7.1), maar nu wordt dat
blijkbaar als volgt verwacht:
-moz-opacity:0.3

in msie wordt dat nog anders gedefinieerd:
filter: alpha(opacity=30);

opacity is, als ik me niet vergis, niet vastgelegd in css1 of css2, maar
maakt blijkbaar wel deel uit van draft voor css3 (cfr.
http://www.w3.org/TR/css3-color/#transparency

frank