[Openstandaarden] EU Parliament Approves Software Patents

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Wed Sep 24 18:40:05 CEST 2003

Op wo 24-09-2003, om 16:55 schreef Dominique Devriese:

> Heb jij (of iemand anders) toevallig een link naar de tekst die het nu
> uiteindelijk is geworden ?

De tekst zelf niet, maar ik heb van Bart Staes een mailtje gekregen:

http://www.bartstaes.be/news.php?id=435

Dat item bevat de officiële verslagen van de debatten op dinsdag, en de
stemming op woensdag.

> Verder misschien ook nog opmerken dat we blijkbaar nog geen victorie
> mogen kraaien.  Als ik de FFII-website goed begrijp, dan kunnen de
> nationale regeringen en/of de Europese Commissie nog dwarsliggen ( en
> dat zouden ze wel eens kunnen doen op suggestie van bepaalde
> lobby-groepen.. ).

Klopt. Een richtlijn is niet meer dan een richtlijn. Elke lidstaat moet
die in zijn wetten 'implementeren', hetgeen dus wil zeggen dat er nog
genoeg ruimte is voor interpretatie. Ze moeten uiteraard binnen de
opgestelde krijtlijnen blijven, maar als die te breed zijn...

En laat nu net de groenen -- die Europees als zowat de enigen hier tegen
gestemd hebben -- op dit moment niet in ons nationaal parlement
zetelen...

--
Wouter Verhelst
Debian GNU/Linux -- http://www.debian.org