[Openstandaarden] reactie naar kranten vanuit OS.be i.v.m. IM?

Dominique Devriese dominique.devriese at student.kuleuven.ac.be
Thu Sep 25 21:41:35 CEST 2003

Ward Vandewege writes:
> In
> elk geval zouden we jabber al naar voor kunnen schuiven als een goed
> alternatief waarvan het protocol goed gedocumenteerd is (dacht ik
> toch), en dus 'open'.

> Terzijde: Wat gaan ze nu eigenlijk doen om die XMPP 'officieel' open
> te maken?

Ik ben ooit zelf nog een jabber-cliënt begonnen, en ik kan bevestigen
dat het protocol inderdaad goed gedocumenteerd is :).  "Open" is het
altijd al geweest, althans in de betekenis dat de specificatie vrij
beschikbaar was, en dat iedereen er een cliënt voor kon schrijven.
Het gaat nu alleen ook "open" worden volgens een andere definitie,
namelijk dat een algemeen erkende standaarden-organisatie ( het IETF )
er een door hen gesteunde, officiële standaard van gaat maken..

sjuus
domi