[Openstandaarden] Wetsvoorstel 3-23/1

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Tue Sep 30 12:01:08 CEST 2003

Misschien is het niet nodig om hier negatief/teleurgesteld op te reageren. Het
voorstel weekt discussie los. De discussie kan eindigen in Open Standaarde
debat. Bovendien is het voorstel in juiste bewoording opgesteld en legt het
uit wat Vrije Software is.
Het geeft de mogelijkheid aan om een model te krijgen zoals in Duitsland. Als
vrije software meer gebruikt moet  worden noopt zich tergelijke tijd het
gebruik van Open Standaarden! Want zonder een beleid van Open Standaarden
gaat men altijd moeilijkheden hebben bij het overschakelen van naar andere
software en interoptabiliteit van bestanden.
Ik zou eerder positief zijn maar verwijzen dat de focus eerst /beter op Open
Standaarden gelegd wordt. Met het argument dat het niet mogelijk is om een
Vrije Software beleid te voeren zonder eerst schoonschip te maken met
standaarden.

Of je nog moet reageren op een artikel van Juli... Wel het parlementaire werk
moet nog echt beginnen!...

Groetjes Onno

--
Onno Timmerman sp.a studiedienst