[Openstandaarden] Open brief betreffende Open standaarden?

Jan-Frederik Martens jan-frederik at martens.tk
Thu Apr 8 17:28:39 CEST 2004

Hallo allemaal,

Ik heb wat mails uitgewisseld met Mark Van den Borre, en die heeft me
geadviseerd om rechtstreeks de openstandaarden mailinglist aan te spreken.

Ik ben op zoek naar een goede tekst betreffende het belang van open
standaarden, verstaanbaar voor niet-IT mensen.
Concreet: De studentenvereniging ISW (http://isw.student.khleuven.be)
wil een open brief naar alle personeelsleden van de Katholieke
Hogeschool Leuven sturen om op te roepen tot het gebruik van open
bestandsformaten, ipv de typische .doc/ppt/... files.
Er zijn een heleboel zinnetjes te vinden die vertellen waarom OS
belangrijk zijn, maar niet echt een coherente tekst.
Weet iemand soms of zoiets bestaat, en indien niet, zou het dan geen
goed idee zijn om zoiets op jullie website te plaatsten? Zoiets zo vele
malen kunnen hergebruikt worden door andere groepen of individuen.

Met vriendelijke groeten,

Jan-Frederik Martens

PS: Ik ben niet ingeschreven op de mailinglist, gelieve me te CC'en.