[Openstandaarden] spirit-petitie voor vrije s oftware in het onderwijs

Saki Arkoudopoulos saki82 at yahoo.com
Sun Feb 22 18:58:44 CET 2004

Hey

Ik heb een paar dagen geleden met een technisch
directeur gesproken van een Technische middelbare
school over (zware) licentie-kost die ze moeten
ophoesten om al hun pc's draaiende te houden.

Toen ik 'm zei dat er voor hun officepakketten
tegenwoordig een zeer goed alternatief is, nl
openoffice, kon hij zijn oren niet geloven. Hij zei
dat hij er eerst meer informatie over wilde en hij
wilde ook zeker zijn dat alles legaal was. Toen ik 'm
vertelde dat openoffice volledig vrij in gebruik is en
dus dat er geen licentie-kost voor moet worden
betaald, trok die man grote ogen.
"Is dat dan volledig gratis? Dat kan toch niet?", zei
hij.

Hiermee wil ik gewoon even zeggen dat veel scholen wel
geinteresseerd zouden zijn in openoffice (en andere
pakketten) maar de bekendheid ervan is op z'n zachtst
gezegd mager te noemen. Misschien dat hieraan eerst
iets kan worden gedaan?

groetjes,

Saki

=====