[Openstandaarden] spirit-petitie voor vrije s oftware in het onderwijs

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Sun Feb 22 19:56:37 CET 2004

Saki Arkoudopoulos wrote:

>Hey
>
>Ik heb een paar dagen geleden met een technisch
>directeur gesproken van een Technische middelbare
>school over (zware) licentie-kost die ze moeten
>ophoesten om al hun pc's draaiende te houden.
>
>Toen ik 'm zei dat er voor hun officepakketten
>tegenwoordig een zeer goed alternatief is, nl
>openoffice, kon hij zijn oren niet geloven. Hij zei
>dat hij er eerst meer informatie over wilde en hij
>wilde ook zeker zijn dat alles legaal was. Toen ik 'm
>vertelde dat openoffice volledig vrij in gebruik is en
>dus dat er geen licentie-kost voor moet worden
> [...]
OFF TOPIC!

Ik had overlaatst een gelijkend gesprek. Scholen zijn zeker wel
nieuwschierig naar Vrije Software. Eén opmerking bleef echter hangen. De
directriese zei. Als er een inspecteur langs komt dan vraagt die welke
en hoeveel  microsoft licenties heeft u allemaal. Soms denken mensen in
het onderwijs dat vrije software niet mag.