[Openstandaarden] Het laatste nieuws antwoord

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Mon Jan 26 21:54:12 CET 2004

At 2004-01-26 13:57, you wrote:

 > Ik ben het eens met Wouter. De reactie op zich is positief, maar het
feit
 > dat onze klacht uberhaupt nodig was is bedroevend. Dat betekent dat ze
 > volledig verkeerd begonnen zijn aan het bouwen van hun site. Misschien
 > kunnen we dat punt wel maken - het zal hun ongetwijfeld meer kosten
 > (tijd/geld) om de site nu gelijk toegankelijk te maken voor _alle_
 > browsers dan het zou gekost hebben als ze van in het begin standaarden
 > gevolgd hadden... Voorkomen is beter dan genezen :)

Dat heb ik hen ook geschreven, maar in hun antwoord gingen ze daar niet op
in; ik kreeg gewoon dezelfde standaard-reply als de anderen hier...

In hoeverre die gemeend is, valt ook af te wachten IMHO, want ik heb wel al
eens meer zo'n belofte-mail gekregen van webmasters...

> [...]

 >1. Geen VBscript; aandacht voor browser-incompatibiliteiten bij
javascript
 >2. Websites testen op alle browser-families (i.e. IE, Opera,
 >   Mozilla/Firebird, Safari/Konqueror, ...)
 >3. Browserdetectie gekoppeld met het verbieden van toegang is evil
 >4. html qualiteit testen met de w3c tools
 >5. ...
 >
 >Als die goed uitgedacht en verwoord worden kunnen we die consistent gaan
 >gebruiken in e-mails naar webmasters van sites als hln.be... Misschien
 >komen we wel aan een lijstje van 10, dan kunnen dat de 10 geboden van een

Bestaat er al niet ergens zoiets in het Engels, dat we als referentie
kunnen gebruiken?

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9